WYKŁAD DR MARIUSZA PANCZYKA - PIĘĆ LAT E-LEARNINGU W ZAKŁADZIE DYDAKTYKI i EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - SYNTEZA PRZEPROWADZONYCH BADAŃ I ZDOBYTYCH DOŚWIADCZEŃ

W ramach Dnia Kulury Jakości Uczelni - "Rozwój e-learningu na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym", który odbył się 19.05.2017 r., w godz. 9.00-13.00, w sali nr 8 Centrum Biblioteczno-Informacyjnego WUM, Pan dr n. farm. Mariusz Panczyk z Zakładu Dydaktyki i Efektów Kształcenia Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM poprowadził wykład "Pięć lat e-learningu w Zakładzie Dydaktyki i Efektów Kształcenia - synteza przeprowadzonych badań i zdobytych doświadczeń", podczas którego przypomniał, m.in. o uruchomieniu w Zakładzie Dydaktyki i Efektów Kształcenia pierwszych kursów e-learningowych oraz zrelacjonował badania - opinie studentów i nauczycieli akademickich kierunków medycznych na temat kształcenia przez Internet, wykonane po tym procesie, których wynikiem było, np.: wskazanie przez studentów poprawy jakości kształcenia po kursach e-learningowych. Zwrócono jednak uwagę na większą ich czasochłonność, w odróżnieniu od tradycyjnego wykładu.

Pan dr n. farm. Mariusz Panczyk przekazał również wiele rekomendacji dla bardziej efektywnego zastosowania kursów e-learningowych, zwracając uwagę, np. na konieczność wprowadzenia kontroli antyplagiatowej prac pisanych przez studentów. Wykładowca zauważył, m.in., że niezależnie od rocznika studenci nie pracowali systematycznie w trakcie semestru nauki, więc istnieje potrzeba wprowadzenia takich modyfikacji w organizacji kształcenia e-learningowego, które sprzyjałyby regularnej nauce. Z przeprowadzonych badań wynikło, że umiejętność obsługi komputera i Internetu pozostaje w zależności z częstością i chęcią uczestnictwa studentów w zajęciach e-learningowych, a aktywność i zaangażowanie na platformie e-learnigowej przekłada się na efekty kształcenia, idzie w parze z wynikiem egzaminu na sali.

Fotorelację z wydarzenia wykonał Dział Fotomedyczny WUM.