UDZIAŁ W FORUM AKADEMICKIM WUM

    W dniu 3.04.2019 r., w sali nr 23, w Centrum Biblioteczno-Informacyjnym WUM odbyło się inauguracyjne spotkanie Forum Akademickiego WUM, zorganizowane przez Biuro Jakości i Innowacyjności Kształcenia WUM. Władze rektorskie Uczelni reprezentowała Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia - prof. Barbara Górnicka, która zwróciła uwagę na wprowadzenie nowoczesnych metod dydaktycznych na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, podziękowała organizatorom wydarzenia i zaprosiła zebranych gości do współtworzenia nowego cyklu spotkań, poświęconego wyzwaniom kształcenia na WUM-ie oraz mającego na celu wymianę doświadczeń kadry naukowo-dydaktycznej Uczelni.

     W ramach pierwszego Forum Akademickiego, prof. Zbigniew Gaciong - kierownik Kliniki Chorób Wewnętrznych Nadciśnienia Tętniczego i Angiologii WUM przeprowadził wykład pt. "Testy egzaminacyjne. Spojrzenie egzaminatora", przybliżając wady i zalety testów oraz procedury tworzenia, zatwierdzania i ewaluacji pytań testowych wykorzystywanych podczas egzaminów w WUM-ie.  Drugi wykład zaprezentowała dr hab. Joanna Gotlib - Prodziekan ds. Oddziału Zdrowia Publicznego Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM, kierownik Zakładu Dydaktyki i Efektów Kształcenia WNoZ WUM, która, jako przedstawiciel Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wyjaśniła, na czym polega „tutoring” oraz opowiedziała o kształceniu wybitnych studentów w oparciu o projekty związane z indywidualnym nauczaniem - "Mistrzowie Dydaktyki" i "Szkoła Orłów". Pierwszy grant związany jest z szeroko pojętym "tutoringiem" i szkoleniem w zakresie nowoczesnych metod kształcenia, drugi skierowany jest do laureatów olimpiad przedmiotowych - polega na wsparciu najzdolniejszych studentów. Podczas swojego wystąpienia, dr hab. Joanna Gotlib przypomniała także o projekcie „Wdrożenie e-usług do obsługi procesów związanych z edukacją i egzaminowaniem w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym”, realizowanym obecnie w Zakładzie Dydaktyki i Efektów Kształcenia (www.egzaminyelektroniczne.wum.edu.pl), mającego na celu podniesienie jakości kształcenia i sprawdzania wiedzy studentów kierunków medycznych poprzez wdrożenie w WUM kompleksowego systemu sprawdzania wiedzy studentów w oparciu o nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. W ramach  wspomnianego projektu, Uczelnia wyposażona zostanie w 100 komputerów stacjonarnych, 100 laptopów, zaprojektowany zostanie, dedykowany potrzebom studentów WUM, system egzaminowania elektronicznego oraz stworzona zostanie baza testowych pytań multimedialnych.
     W dalszej części spotkania pracownicy Biura Jakości i Innowacyjności Kształcenia przedstawili możliwości elektronicznej formy egzaminowania studentów.
Fot. Tomasz Jędrzejewski, Dział Fotomedyczny WUM