SPOTKANIE "EBP E-TOOLKIT"
W dniach 5-6 września br. w Centrum Biblioteczno-Informacyjnym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego odbyło się drugie spotkanie w ramach Projektu „Providing a Teaching and Learning Open and Innovative Toolkit for Evidence-based Practice to Nursing European Curriculum”, realizowanego w Zakładzie Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM przez dr hab. Joannę Gotlib – Prodziekan ds. Oddziału Zdrowia Publicznego WNoZ WUM, kierownika Zakładu Edukacji i Badań w Naukach o Zdrowiu WNoZ WUM oraz dr hab. Mariusza Panczyka – adiunkta we wspominanym Zakładzie, Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia w Wydziale Nauki o Zdrowiu WUM, przewodniczącego Wydziałowego Zespołu ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. W spotkaniu uczestniczyli naukowcy i wykładowcy z 6 europejskich uniwersytetów, realizujących Projekt w ramach akcji KA2 Programu Erasmus+.
Liderem Projektu jest Universidad de Murcia w Hiszpanii, a partnerami takie uczelnie, jak: Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia we Włoszech, Technological Educational Institute of Crete w Grecji, Ostravska Univerzita w Czechach, Angela Boskin Faculty of Health Care w Słowenii oraz Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Projekt skupia wskazane instytucje edukacyjne w celu włączenia praktyki opartej na dowodach naukowych (EBP) do programu studiów pielęgniarskich.
Podczas spotkania, WUM reprezentowali wspomniani wcześniej dr hab. Joanna Gotlib oraz dr hab. Mariusz Panczyk. W spotkaniu uczestniczyli także prof. María Ruzafa Martínez i prof. Antonio Jesús Ramos Morcillo z University of Murcia, prof. Stefano Finotto z University of Modena e Reggio Emilia, prof. Athina Epatelarou z Technological Educational Institute of Crete, prof. Darja Jarosova i prof. Jakub Dolezel z University of Ostrava oraz Marta Smodiš (Register nurse, Specialist of management) z Angela Boskin Faculty of Health Care.
W ramach spotkania omówiono postępy prac w prowadzonych aktualnie czterech zadaniach projektowych, do których należą: przegląd programów studiów pielęgniarskich w krajach partnerskich pod kątem zakresu nauczania kompetencji EBP; opracowanie listy kluczowych kompetencji i efektów uczenia się niezbędnych do praktykowania pielęgniarstwa opartego na dowodach naukowych; stworzenie repozytorium otwartych zasobów internetowych dotyczących różnych aspektów EBP; opracowanie koncepcji, zaprojektowanie oraz wdrożenie e-Toolkit EBP for Nursing. Ostatnie z wymienionych zadań dotyczy stworzenia narzędzia w otwartym dostępie dedykowanego studentom oraz pielęgniarkom. Docelowo będzie ono udostępnione w 7 językach, m.in. w języku polskim i angielskim.
Zapraszamy do zapoznania się z relacją ze spotkania, zamieszczoną na stronie internetowej Universidad de Murcia pod linkiem: