I Międzynarodowa Olimpiada Wiedzy i Umiejętności w dziedzinie Pielęgniarstwo stylu życia w chorobach cywilizacyjnych dla studentów kierunku pielęgniarstwo

Olimpiada Pielęgniarska

13 grudnia br, odbył się drugi etap i finał I Międzynarodowej Olimpiady Wiedzy i Umiejętności w dziedzinie Pielęgniarstwo stylu życia w chorobach cywilizacyjnych dla studentów kierunku pielęgniarstwo.

W finale wzięło udział 18 studentów reprezentujących osiem uczelni z całego kraju: Państwową Akademię Nauk Stosowanych w Tarnobrzegu, Państwową Akademię Nauk Stosowanych we Włocławku, Uniwersytet Radomski, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Medyczny w Lublinie, Uniwersytet Kaliski, Wyższą Szkołę Zdrowia w Gdańsku oraz Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie. I miejsce na podium zajął student naszej Uczelni - Jakub Foryciarz, natomiast II miejsce - Magdalena Kępniak, także studentka WUM. Na III miejscu znalazła się Wiktoria Tracz z Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. 

Zwycięzcy odebrali nagrody z rąk Prodziekana ds. Pielęgniarstwa WNoZ - dr hab. Łukasza Czyżewskiego oraz dr hab. Edyty Krzych-Fałty.

Celem Olimpiady było m.in. poszerzenie i podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności studentom pielęgniarstwa, rozwijanie stosowania zdobytych kompetencji w praktycznym działaniu, a także umożliwienie nauczycielom akademickim oceny zachowań studentów w symulowanych warunkach. 

W ramach pierwszego etapu Olimpiady uczestnicy rozwiązywali test składający się z 50 pytań z wiedzy ogólnej z dziedziny pielęgniarstwa. Wzięło w nim udział 105 osób. Do II etapu zakwalifikowanych zostało 51 studentów z najwyższymi wynikami. Wspomniany etap, który miał miejsce w Centrum Symulacji Medycznych WUM polegał na udzieleniu odpowiedzi na 45 pytań z wiedzy specjalistycznej z pielęgniarstwa stylu życia w chorobach cywilizacyjnych. W tej części wzięło udział 36 uczestników. Przed rozpoczęciem II etapu słowa do studentów skierował dr Andrzej Tytuła, Wiceprezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, dodając im otuchy. 

W finale studenci musieli się zmierzyć z realizacją realistycznych scenariuszy klinicznych wymagających wiedzy i praktyki. Uczestnicy losowali jeden z trzech przypadków klinicznych: wysoka temperatura, duszność spoczynkowa lub nadciśnienie tętnicze. Zadania były wykonywane w salach wysokiej wierności CSM WUM. 

Podczas konkurencji studentom towarzyszyli nauczyciele akademiccy. 

Wszystkim wyróżnionym bardzo serdecznie gratulujemy! 

 

Fot. Biuro Komunikacji i Promocji WUM